Qum saatı

Xoşbəxtlərin saata ehtiyacı olmur
Xalq məsəli


Saatı icad elədilər ki, insan Zamanın yüyənindən yapışa bilsin. Hər dəfə tərpənən əqrəbə, qum saatında axan vaxta baxıb bu boyda Kainatda özünü itirməsin. Bəzən günəşin də eyni vaxtda üfüqdə görünməsi daimilik effekti yarada bilər. Amma «Mən hər gün Günəşin batıb çıxdığını dəqiq bilirəm, çünki görürəm» deyən adamla mübahisə etmək çox çətindi. Ona nə cavab verəsən? Deyəsən ki, bu ilğımdır? Sonra ona planetlərin yumruluğundan, günəş ətrafındakı rəqsindən danışsan anlayarmı? Cavabında yəqin ki, əlini masaya vurub taqqıldadar «Bu maddədir, mən onu duyuram. Çünki o mövcuddur» deyər.
Yaşadığımız ev də, beynimizdə gəzdirdiyimiz və yoluxduğumuz ideya da mövcuddur. İdeyanın mövcudluğunu dəqiqləşdirməkçün həmişə sübut gətirmək lazımdı. Necə ki, Zamanın olduğunu saatla sübuta yetiririk. Evi yandırmaq, insanı öldürmək olar. İdeyanı öldür görüm, necə öldürürsən? İdeyanın olması və ölməsi də qum saatında gözümüzün qarşısında axıb gedən saniyələr kimi ələ gəlməzdi. İdeya ilə mübarizə etdikcə o böyüyür. İdeyanı öldürmək istəsən sus. Danışma, həyəcanlanma, düşünmə, onda ideya gözünün qarşısında can verəcək. Sükut evi dağıda bilməzdi, sükut daşa da heç nə edə bilməzdi, amma fikiri, ideyanı darmadağın edər. Bəzən ideyalar materiyada köç salır. Kitabın məzmunu vərəqlərdə, musiqinin səsi notlarda, pulun alıcılıq qabliyəti əl boyda kağızda, sözün qüdrəti isə onu verilmiş enerjidə yaşayır. Yəqin ki, onlar da insan kimi salındığı qəfəsdən qurtulub əbədi yaşamaq istər.
Dünya durduqca insan əbədi yaşamaq arzusunda olub. Maykl Cekson 200 il yaşamaq istəyilə bədənini cırıq-cırıq elədi, amma əbədi həyatı dada bilmədi. Yunan mifologiyasında Eos ilahəsi sevgilisi Tifon üçün Zevsə yalvarıb əbədi həyat ala bilmişdi. Amma əbədi cavanlıq istəmək heç ağlına da gəlməmişdi. Ona görə də sevgilisi gözünün qarşısında qocalır, amma ölmürdü. İncildə yazılıb ki, Mayusail 969 gün yaşayaraq Böyük daşqın zamanı ölmüşdü. Əbədi həyat arzusu insanları əlçatmaz xəyallara qərq edib. Oskar Uayldın qəhrəmanı Dorian Qrey də əbədi cavanlıq almışdı, amma onun günahları portretinin simasna həkk olurdu və əvəzinə qocalırdı. Məşhur Harri Poter romanının personajı isə 15-ci əsrdə yaşamış fransız əlkimyaçısının prototipidir. Deyilənə görə o, fəlsəfə daşını əldə edərək ölümsüzlük qazana bilib. Robert Xaynlaynın personajı Lazar Lonq isə guya vaxtaşırı qanını dəyişməklə 2 min il yaşaya bilib. Əbədi uşaq qalan Piter Pen, insan qanını içməklə həmişə cavan qalan vampirlər insanın Zamanı saxlamaq istəyində yaranan xəyalın, arzunun nəticəsidir. Kimsənin səliqəylə süzülüb əvvəl balaca təpəcik yaradan, sonra onu böyüdən qum saatını saxlamağa qüdrəti çatmaz. Onsuz da hamımız saatın əqrəbində çarmıxa çəkilmişik. Qum saatı əlimizdn gedən dəqiqələri görməyə daha yaxşı imkan yaradır. Burda elə qurulub ki, hər şey bitən, Zaman əldən gedən kimi, sonuncu qum dənəciyi yerə düşən kimi sənin əlində imkan var ki, onu baş-ayaq edəsən və hər şey yenidən başlasın. Əgər saatı çevirmək yadından çıxıbsa, amma qum səpilməyində davam edir deməli artıq qocalmısan. Bəlkə öləndə də kimsə saatımızı çevirəcək? Onda hər şey yenidən başlayacaq…
Zamanın tempi bizim səbirsizliyimizlə ölçülür. Saatlar həyatın ritminə düşür, amma həyata ritm verə bilmir. Bu insanın öz vəzifsidir. Hətta sınmış saat da vaxtı gündə 2 dəfə düzgün göstərir. Hətta bir neçə il sonra bu «uğuru» ilə fəxr etməyi də özünə icazə verir. «Sona nə qədər qalıb?» sualına cavab verən saat hələ ki, yoxdu. İnsan da saatın əqrəbinə, səpilən qumun ritminə uyğunlaşıb çarəsizcəsinə ömür sürür və sonunda qum saatını bir daha çevirəcək kimsəylə görüşünə hazırlaşır…
P.S. Əbədi mövzularda yazmaq cəhdimi yəqin ki, mənə bağışlayarsız. İnsan musiqidən başı çıxmadığını, riyaziyyatda sıfır olduğunu, baletdən bir şey qanmadığını boynuna alar. Amma o, həmişə əbədi mövzuda fikir yürütmək və suallara cavab axtarmaq haqqını kimsəyə verməz.

 


 

Seçilmiş
Bir etüd və üç nöqtə…
Özümə məktub
On beşinci daş
Röya
Məyusluq bayramı
Böyük səhər sindromu
Çay buxarı ilə meditasiya
Çəhrayı duman
Bir çimdik qırmızı
Qəribə adamlar
Vətənə daş, yoxsa başına daş
Ermənilərə minnətdarlıq
Fakir, foxsa fağır?
İlmələr və qarmaqlar
«Cherchez la femme»
Sevgi naminə
Azadlıq simfoniyası
Palçığa bulaşmış libido
Tənha doğulmuşlar
Utanıram
Susuz balıq
Yaxşı qızlar cənnətə düşür?
Həmişə yubanan sonra
«Keep smiling»
Döyə-döyə
Qurama dünya
«Das Ist Fantastisch!!!»
Milli striptiz
Tutti
Sevgi adlı boyat nağıl
Cəmi bir kadr…
Çağdaş folklor necə yaranır
Zümzümə
Ağ kağız, yoxsa bahalı kətan?
Qum saatı
Kişi üslubunda köşə
İntəhasız meymunlar teoremi
Özüm...
Yuxu dəyərində kopyalar
Ad günü
Güllü günlər
Arvadbazlardan kömək
Şantrapa
Küçələrə su səpmişəm
Darıxmağın min bir rəngi
Danışmaq, yoxsa çərənləmək?!
Qranj
Çeynənmiş ikebana
Bütün yaxşılıqlara ölüm!
Sadizm
Rəqs dərsi
Qəlbi şikəstlərə sədəqə vermirlər
İmpression baxış
Nü...
Etiraf
Peyzaja sıçrayış
Siz deyən olsaydı…
Zorlanmış şəhər
Çılpaq qadın silahdan da güclüdü
Kərtənkələlər
Mənim «mən»im
Nənələr və nəvələr
Qaçan qurbağaların nağılı
Günəşi öldürənlər
Qadın qəddarlığı
Boz şəhərin boz adamları
Səninçün
Şükranlıq
Qanla yuyulan günahlar
İrəli, meymuna doğru!
Qurama üslubunda məntiqsiz köşə
Ağ və Qara
Açar dəliyindən görünənlər
Xoşbaxlığ…, xoşbaxlığ .., yenə də xoşbaxlığ…
Plaqiat, oğurluq, yoxsa abırsızlıq?