Açar
dəliyindən görünənlər
Yazının başlığı çoxlarına milli adətlərimizi və yer üzündə analoqu olmayan
yengə fenomenini xatırlada bilər. Yengə o adama deyilir ki, burnunu
başqasının intim həyatına soxur, buna görə pul, pay-puş alır və heç
nədən qorxmur, çünki hərəkətləri sanksiyalaşmış, yəni icazəlidir. Əsrlər
boyu yengənin nəzarəti altında intim həyata başlayan xalqımız hələ də
qapı deşiyindən görünənləri, yaxud kimsənin onun həyatına boylanmasını
norma sayır.
Son illər biz başqasını həyatımıza buraxmamaq məsələsində bir qədər
irəli getmişik. Müasir toylarda yengə nüfuzunu itirməsə də simvolik
obraza çevrilib. Onun payını verib yola salırlar. Yəni ki, əsas hadisələrin
baş verəcəyi meydandan uzaqlaşdırır, maddi nemətlərlə bir növ zərərsizləşdirirlər.
Cavanlar yad adamın iştirakı ilə sevişmək istəmir. Amma deməzdim ki,
valideynlər uşaqlarına etibar etməyə başlayıb. Səhər qırmızı ulduzlu
ağ «bayraq» ələrdə parıldamasa, muştuluqlanmasa nə qız atasının, nə
də oğlan evinin ürəyi sakit olmur. Uşağı bığıburma kişi olub bəylik
kostyumunu geyibsə də valideyn onu hələ də göz yaşını sel kimi axıdan,
burnu fırtdıqlı və tumançaq şəkildə xatırlayır və gülümsəyir. Azərbaycanlı
ata-analar uşaqlarını saçı ağaranacan, beli bükülənə, hətta bir gözüylə
qəbrə boylananadək balağından qoparmır. Müasir dövrün xüsusilə qərb
küləkləri valideynləri güzəştə getməyə məcbur edib. Yengə məsələsində
pozisiyaları uduzmuşlar qalan məsələlərdə hələ ki, müdafiə xəttini saxlamaqdadır.
Qaynanalar gəlinlərin həyatını idarə etməyi həyatlarının missiyası sayır.
Baldızlar, sair yaxın və uzaq qohumlar bu piramidanın nisbətən aşağı
pilələrində olsalar da ailə «qurbanının» həyatını zəhərləməkdə sanki
saziş bağlayıblar.
Səbəbi çox sadədir, biz elliklə başqasının həyatına boylanmağı özümüzə
icazə veririk. Ona görə də həyatımıza boylananları, soxulanları sakit
qarşılayırıq. Xalqın bu zəif yeri olmasayda son vaxtlar yayımlanan intim
videolar silsiləsi böyük bir etiraz dalğası oyadardı. Qısa müddətdə
mən artıq bir neçə jurnalistin gündəyməzini görmüşəm. Bu mənə lazımdırmı,
ya yox bu başqa məsələdir. Hamı təklif olunan kadrlara baxır, başını
bulayır, ola bilər 2-3 cümlə deyinir. Əlbəttə, bu iyrəncdi, nalayiqdi,
alçaqlıqdı! Bəs soruşan oldumu ki, ay xalq, yüzillər boyu yatağına yengələr
ordusu boylananda niyə danışmırdın? İndi hər kəsə internet vasitəsilə
3-4 dəqiqəlik yengə rolunu oynamaq şansı verilib. Başqasını açar dəliyindən
bir az böyük, monitorun ölçüsü boyda dəlikdən izləyə bilərsən. Kimsə
o şansını qaçırmadı ki?! Kimsə «Mən bunu görmək istəmirəm!» deyib tanışlarının
gizli kamera ilə çəkilib qanunsuz yayılmış videosuna baxmaqdan imtina
etdimi? Xədicə İsmayılovanın videosunun «You Tube»dakı sayğacı fantastik
rəqəmlər göstərməklə kimsəni yalan danışmağa qoymaz.
Biz başqasının həyatına soxulmağı da, başqalarının həyatımıza soxulmasını
da norma kimi qəbul edərək yaşayırıq. Başqasının məktubunu oxumazlar!
Başqasının çantasında eşələnməzlər! Ev sahibi olmayanda istər pis, istər
yaxşı niyyətlə başqasınnı evinə girmək olmaz! Kimsənin həyatını müzakirə
etməyə heç kimin haqqı çatmır. 50, ya da 100 illik həyat təcrübəsi belə
kimsəyə başqasına həyat dərsi verməyə əsas vermir! Yaxınlıqda telefonla
danışırlarsa başqasının söhbətini dinləmək ayıbdı! Belə ümumbəşəri həqiqətləri
uşaqlarımıza öyrətməklə yanaşı özümüz də bir daha öyrənməliyik. Çünki
bu «dərs»dən həmişə 2 almışıq. Biz qonşudan gələn qışqırıqları sakit
qarşılaya bilmirik. Hətta öz qapımızı süpürəndə bir qulağımız yad mənzildən
gələn hənirtilərə köklənir. «Bu gələn kimin qapısını döyəcək?», «Zibili
bura kim atdı?», «Bu kimin uşağıdı belə söyüş söyür?»…
Dünya bu insaniyyət parametrlərini Qərb dəyərləri adlandırır. Çünki
onlar bizim nağıllarımızda, rəvayətlərdə, əfsanələrdə və mentallıqla
əlaqəli qocaman söhbətlərində əks olunsa da Qərbdə gündəlik həyatda
tətbiq edilir. Bizimçün bu soyuqluq, humanizmdən uzaq düşmək, qonaqpərvərliyin
olmaması, ya da etinasızlıq kimi görünür. Başqasının şəxsi ərazisinə
hörmətlə yanaşmaq, heç olmasa yarım metrlik subardinasiya xətti saxlamaq
sıravi azərbaycanlı üçün söyüş kimi bir şeydir. Axı o, marşrutda qarnını
başqasının dirsəyinə sürtə-sürtə hər gün yol gedib gəlir. Bunu ilk dəfə
nudist çimərliyinə düşmüş əyalət adamının rəftarı ilə müqayisə etmək
olar. Ətrafda hamı çılpaqdı, gözünü xırda detallardan çəkə bilmirsən,
bir-birinə gözünün ucuyla da baxmayan çılpaq adamların içində bərəlmiş
gözlərlə çox eybəcər görünürsən. Amma bunu da nə vaxtsa öyrənmək lazımdı.
Nə qədər ki, biz başqasının həyatına hörmətlə yanaşmayacağıq evmizin
içindəcə kimini sevişərkən, kimini tualetdə, kimini ağzı açıq yatarkən
çəkəcəklər və ləzzətlə bizə göstərəcəklər. Pikant xırdalıqlara baxandan
sonra adamlar adətən etiraz etmir. Çünki bu, başqasının həyatıdır.
… Adam otaqda tənhadırsa, ətraf dünya ilə əlaqəsi açar dəliyi qədər
kiçikdirsə o zaman işıq süzülən kiçik zolaqdan dünyaya baxmaq çox cəzbedici
görünür. Özünüzü dar otaqda kilidləməyin. Dünya siz düşündüyünüzdən
dəfələrlə böyük və daha maraqlıdır.