Bir etüd və üç nöqtə…


Ola bilər ki, Dünyanın sənin səhvlərinə ehtiyacı var.
Vantalanın düşüncələrindən


Filoloqlar üçün həyat cümlədir. Sözlərdən, mənalardan, bağlayıcılardan ibarət, xəbərli mübtədalı bir cümlə. Adətən biz həyat cümləmizi qəfil yazırıq. Heç olmasa durğu işarələri barədə düşünməyə macal da tapmırıq. Görəsən nə vaxt cümləmizin mənası barədə düşünəcəyik? Axı, həyat söz yığını deyil. Cümlə üzvlərinin altından xətt çəkmək nəyə lazımdı ki? Onda kimsə əsas, başlıca, kimsə ikinci dərəcəli üzv olur. Hə, bir də yorulanda bir vergül də atırıq sətrimizə. Bir balaca nəfəs dərmək və yorğunluğu çıxarmaqçün. Dayanıb ətrafa baxmaqçün yox ki. Hamı istəyir ki, bu cümlənin nöqtəsi olmasın. Uzansın, lap mənasızlaşsa da bitməsin. Lap bəd ayaqda heç olmasa cümlənin sonunda üç nöqtə dayansın.
Riyaziyyatçılarçün həyat müstəvidir. Bu müstəvidə insan taleləri yanbayan düzülüb və dümbədüzdür. Heç yerə əyilmir, dönmür və düyün də düşmür. Bu yollar bəzən paralel axır və heç vaxt da bir-birinə qovuşa bilmir. Çünki düz xəttlər heç vaxt kəsişmir, bunu ki, bilirik. Bəzilərinin ömür yolu isə elə həmişə kəsişir. Başqasının həyatı elə sənin düz xəttinin üstündən keçir. Toqquşmağın qabağını almaqçün şlaqbaum qoyan da yoxdu. Kimləsə burun-buruna toqquşursan, sonra nə qədər çalışsan da qopa bilmirsən ki, bilmirsən. Həmişəlik birgə yaşamaq əzabıyla, yaxud sevinciylə bərabər gəzirsən. Təbii ki, yalnız öz düz xəttlərin boyunca. Kəsişənlər, ya kəsişməyənlər hamısı du xəttin sonsuzluğuna inanır. Heç kim xəttin şüa, ya da parça olmasını istəmir. Elə bil bilmirlər ki, bir gün doğulan bir gün öləcək. Məktəbdə o qədər A nöqtəsindən çıxıb B nöqtəsində bitən məsələlər həll eləmişik ki… Biz bilməsək də bütün nöqtələrin fəzada yeri dəqiq məlumdur.
Təyyarəçilərçün həyat uçuşdur. Arzulaya biləcəyimiz qədər uçuşları olanlar bizim hər gün işə getdiyimiz sakitliklə hər gün uçurlar. Uçur, fəzada nöqtələrin, düz xəttlərin yerini bilmirmiş kimi sərhədləri dağıdırlar. Sonra istədikləri vaxt yerə qayıdırlar. Bizə isə hər gün yuxularda uçmaq qalır. Sabahısı gün yenidən havaya qalxmağa qüvvə lazımdı, qüvvə.
Saata baxmadan yaşayanlar da var, yəqin. Belələri həyatın nəbzini qulaqlarında hiss eləmir və nə qədər qəribə olsa da bizimlə yanaşı yaşayır. Elə bil Zaman yoxmuş kimi. Bəzən bir saniyənin hökmüylə gözümüzü ovan Zaman elə bil ki, onların zamansızlığını görmür. Haqsızlıqlardan daha birisi…
Rəssam üçün həyat bir lövhədir. Onun çərçivəsi, hüdudu var. Əvvəl boş olan çərçivə yavaş-yavaş rənglərlə dolur. Bir qat o birini üstələyir. Bu lövhəni yazmaqçün bütün rəngləri bir-birinə qatmalısan, yoxsa maraqsız alınar. Tünd rənglərin olmasa işıqlı rənglərinin parlaqlığını göstərə bilməzsən. Lövhəni bitirəndən sonra satmalısan ki, o birisini yaza biləsən. Qaydası budur.
Musiqiçi üçün həyat bir etüddür. Onu tempdə və səhvsiz çalmaq lazımdı. Etüdün mənası barmaqların qaçaraqlığını məşq eləməkdədir. Zaman ürək döyüntüsü şəklində metronom kimi qulaqlarında səslənir: tup-tup, bir az pauza, sonra yenə tup-tup. Hünərin var ritmdən qıraxa çıx. Sənə bir də səhnəni nə vaxt verəcəklər, nə bilirsən?
Çoxlarıyçün həyat yoldur. Bəzən düz, bəzən əyri, çalaları, yoxuşları olan bir yol. Bəzən bu yol çox çətin, dağ yolları kimi qorxulu olur. Dırmaşdıqca qorxudan rəngin ağarır, ardını çıxmaq istəmirsən. Amma olmaz, geriyə qayıtmağa yer yoxdu. Bu yollarda heç vaxt qırmızı işıq yanmır, təkcə yaşıl işıqdı. Bu yolu keçməmək də olmaz. İstərsən sürünə-sürünə, istər də başı uca, keçməlisən, vəsssalam.
Deyirlər ki, gələcək arzuları yığıb qalamaqçün çox rahat bir yerdi. Gələcəyin cümləsində nöqtənin yerini bilən olmur. Həyat müstəvisi düz xəttləriylə maraqlan, ya da yuxulardan qıraqda uç, fərq eləməz. Çərçivəni qıra bilirsən, qır. Bir vergül qoy, pauza elə. Etüd çalmaq əvəzinə otur bir zümzümə mızıldan. Qoy metranomun sussun. Onsuz da bu yolun sonunda ayrılıqlar olmur. Orda hamı görüşəcək…

 

 

 


Seçilmiş
Bir etüd və üç nöqtə…
Özümə məktub
On beşinci daş
Röya
Məyusluq bayramı
Böyük səhər sindromu
Çay buxarı ilə meditasiya
Çəhrayı duman
Bir çimdik qırmızı
Qəribə adamlar
Vətənə daş, yoxsa başına daş
Ermənilərə minnətdarlıq
Fakir, foxsa fağır?
İlmələr və qarmaqlar
«Cherchez la femme»
Sevgi naminə
Azadlıq simfoniyası
Palçığa bulaşmış libido
Tənha doğulmuşlar
Utanıram
Susuz balıq
Yaxşı qızlar cənnətə düşür?
Həmişə yubanan sonra
«Keep smiling»
Döyə-döyə
Qurama dünya
«Das Ist Fantastisch!!!»
Milli striptiz
Tutti
Sevgi adlı boyat nağıl
Cəmi bir kadr…
Çağdaş folklor necə yaranır
Zümzümə
Ağ kağız, yoxsa bahalı kətan?
Qum saatı
Kişi üslubunda köşə
İntəhasız meymunlar teoremi
Özüm...
Yuxu dəyərində kopyalar
Ad günü
Güllü günlər
Arvadbazlardan kömək
Şantrapa
Küçələrə su səpmişəm
Darıxmağın min bir rəngi
Danışmaq, yoxsa çərənləmək?!
Qranj
Çeynənmiş ikebana
Bütün yaxşılıqlara ölüm!
Sadizm
Rəqs dərsi
Qəlbi şikəstlərə sədəqə vermirlər
İmpression baxış
Nü...
Etiraf
Peyzaja sıçrayış
Siz deyən olsaydı…
Zorlanmış şəhər
Çılpaq qadın silahdan da güclüdü
Kərtənkələlər
Mənim «mən»im
Nənələr və nəvələr
Qaçan qurbağaların nağılı
Günəşi öldürənlər
Qadın qəddarlığı
Boz şəhərin boz adamları
Səninçün
Şükranlıq
Qanla yuyulan günahlar
İrəli, meymuna doğru!
Qurama üslubunda məntiqsiz köşə
Ağ və Qara
Açar dəliyindən görünənlər
Xoşbaxlığ…, xoşbaxlığ .., yenə də xoşbaxlığ…
Plaqiat, oğurluq, yoxsa abırsızlıq?