Real
uydurmalar
Yiyəsiz qalmış personajlar nağıla çevrilir
Uşaqlıqda biz inanırdıq ki, nağıl personajları əslində olublar. Nəinki,
olub, hətta sadalanan qəhrəmanlıqları ediblər ki, nağıllara düşüblər.
Sonralar biz böyüdük və anladıq ki, hamısı uydurmadır. Nağıllar yazı
masasında, ağ kağızda ən adi qələmlə yazılır. Onda marağımızı itirdik.
Nağıl yarada bilmədiyimizi etiraf etməsək də hər nağıl eşidəndə, uzaqbaşı
dodağımız qaçır. Nağılların «Uydurmadır» deyib hamısının üstündən xətt
çəkəndə heç kim düşünmədi ki, bu personajların çoxu həyatda da olublar.
Nağıllar yiyəsiz qalaraq sonradan xalqın malına çevrilib və qəhrəmanların
kimliyi unudulub.
Buratino haqqında nağıldakı Duremar əslində həyatda da olub. Jak Bulemard
adlı fransız həkimi 19-cü əsrin sonralırda Moskvada çox məşhur idi.
Bu ekzotik şəxsiyyət zamanında lətifə və zarafatlar üçün çoxlu bəhanələr
verirdi. O, zəli ilə müalicəni çox sevir və zəlidən qorxanları inandrmaq
üçün öz üzərində təcrübələr göstərirdi. Zəliləri özü tuturdu və ona
görə də ağcaqanadlardan qorunmaq üçün uzun ləbbadə geyərdi. Rus uşaqları
fransız familini dəyişdirib Duremar kimi deyərək onu ələ salırdılar.
Bir suyu Pinokkioya oxşayan Buratino haqqında film çəkiləndə bu obraz
ora əlavə edildi.
Robin Qud adında da personaj olub. Amma Robin varlılardan qopardığı
pulları kasıblara vermirdi. O, adi soyğunçu idi. Şahzadə Merilin də
onu maraqlandırmırdı. Çünki əvvəla o, şahzadə deyil, çoban qız idi.
İkincisi, yəqin ki, ən vacibi o idi ki, Robin müasirlərinin dediklərinə
görə homoseksual idi və nə şahzadələrə, nə də çoban qızlara baxırdı.
Robin Qud əfsanəsində onun yanında olan daha bir obraz, monax Tuk ata
əslində Robin Quddan yüz il sonra yaşayıb. Xalq sevimli personajlarının
birlikdə olmasını istəyərək onları bir əfsanəyə salıb.
Əlinə kitab alıb macəralar oxuyan uşaqların beyinlərinə hakim kəsilmiş
«Xəzinələr adası» da əslində olub. Kubaya məxsus olan Karib dənizində
yerləşən bu adalar elə də adlanır. Adanın xəritəsini götürüb Pinos adası
ilə müqayişə etsək böyük uyğunluqlar taparıq. «Batmış cəmilər adası»
da əslində var. Yeni Şotlandiya yarımadasının şərq sahilləri boyunca
Seybl adası var. Bu ada 10 ildə 20 kilometr sürətiylə hərəkət edir.
Bu xasiyyətinə görə dənizçilər onu «Məhv olmuş gəmilər adası» adlandırır.
Burda dayazlığa düşmüş gəminin məhv olması qaçılmazdır. Çünki qarşı-qarşıya
axan iki cərəyanın burulğanı gəmini özünə çəkib bataqlıqdakı kimi buraxmır.
100 il ərzində burda 500-dən artıq cəmi batıb qalıb.
7 qnomun evində xanımlıq edən Ağca xanım da əslində olub. 1553-cü ildə
qerman qrafı Filippin xanımı doğuş zamanı vəfat edir. Doğulan qızın
adını Marqaret qoyurlar. Qraf ikinci dəfə evlənir. Analığı həqiqətən
də qızı zəhərləyir. Amma ona zəhərli alma yox, su baldırğanı dəmləməsini
verir. Amma şüşə tabutda uzanmış Ağca xanımı nağıldakı kimi şahzadənin
öpüşü oyada bilmir. Qatil analıq isə qızı öldürdüyünə görə türmədə çürüyür.
7 qnoma gəlincə onların da real olduğunu deyirlər. Mif və nağılların
tarixini araşdıran professor Zanderin bu yaxınlarda çap olunmuş tədqiqatında
deyilr ki, çox balaca boylu şaxta işsiləri barədə danışırlarmış. O,
kitabında bunu sübuta yetirən sənədlər nümayiş edib. Balacaboy işçilər
Qessen şaxtalarında işləyirmişlər.
Qaniçən Drakulanın da real prototipi olub. Drakulanın yaradıcısı yazıçı
Brem Stoker əslində real hadisələri təsvir edirdi. Vlad Yepinış adlı
qraf 15-ci əsrdə Unqrovlaxiliyada yaşayırdı. Amma o, qəddarlığı ilə
ad çıxarsa da hərfi mənada qan içmirdi.
Daha bir qatil, Otello da real personajdı. Maurisio Otello adında italyan
olub. O, 16-cı əsrdə balkanlarda gedən müharibədə Venesiya qoşunlarına
başçılıq edib. Şekspir onun qısaldırılmış adını Mauronu mavr sözü ilə
qarışdıraraq əsərində onu qaradərili həbəş kimi verib. Amma əhvalatın
qalan detallarını eşitdiyi kimi qələmə alıb.
Arvadlarını öldürməklə ad çıxarmış Göy Saqqal isə əslində onları öldürmək
fikrində olmayıb. Bu obrazın prototipi fransız marşalı Jil de Re olub.
Onun çoxlu yox, cəmi bir arvadı olub, o da ərindən sonra bir xeyli yaşayıb.
Marşalın pis reputasiyası apardığı əlkimya təcrübələrindən qidalanır.
O, təcrübələr apararkən qəribə qurban ritualları icra edirdi ki, bu
da camaatda vahimə yaradırdı. Amma onun məqsədi qızıl almaq idi. Adını
bəddam etsə də de Ri qızıl əldə edə bilmədi, borca düşdü. Borc aldığı
kreditorlar ondan şikayət edəndən sonra inkvizisiya işə qarışaraq Göy
Saqqalı təbbi ki, edam etdilər. Yerdə qalan işi, yəni bədbəxt de Riyə
arvadların qatili böhtanını yapmaq vəzifəsini xalq öz üzərinə götürdü.
Xalqın yaradıcı potensialı belə əfsanələrdə çox aydın görünür. Kim bilir,
bəlkə bir az sonra hökümətin qorxusudan həbs etdirdiyi jurnalist, ya
da villalarda yatan ağlagəlməz xəzinələr, ya da şərlənmiş, varidatı
əlindən alınmış adamlar prototipə çevrildi və yeni nağıllar yaratdı?