Ölü
şəhər
Qorxulu filmlərdə
belə olur: qəhrəman harasa qaçır. Yaman qorxur, titrəyir, biz onun darıxan
nəfəsinin ritmini və ürəyinin tələsik döyüntüsünü də eşidirik. O, qaçır,
tini dönür, qarşıda yenə də boş yol uzanır. Ona elə gəlir ki, irəlidəki
döngəni burulan kimi axtardığını tapacaq, yolunu, istiqamətini təyin
edə biləcək. Amma yenə də döngələr, dalanlar, dar küçələr. Bəs, insanlar
hanı? Hamı hara yoxa çıxıb? Bu fikir filmin ən qorxulu hissəsidir. Hamı
çıxıb gedib, ətrafda ins-cins yoxdu və sən bu qoca şəhərdə tək qalmısan.
Elə bil şəhər ölüb…
İçərişəhərə ilk dəfə gələnlər də çox vaxt belə hisslər keçirir. Onlara
elə gəlir ki, balaca, şəhərin düz mərkəzində yerləşən bir şəhərdə itəcək
və heç vaxt yolu tapmayacaqlar. Hərçənd hamı da bilir ki, burda insanlar
yaşayır və küçədə kimsə qarşına çıxmasa azından bir qapını döyüb yolu
soruşmaq olar. İçərişəhər hələ ki, yaşayır. Burda hər gün yatıb-durub,
işə tələsib, yemək bişirib, uşaqların üstünə çığırıb, qonşularla dava
edənlər hələ ki var. Burda körpələr doğulur, qığıltısı ilə köhnə divarları
nura boyayır. Burda hər gün sevişirlər. Burda ayrılırlar. Burda dava-dalaşlar
demək olar ki, hər gün olur. Burda adam da öldürürlər, matəm mərasimində
əzizlərinin canəzəsi üstiündə göz yaşı töküb saç da yolurlar. Hələ ki…
Çünki kiminsə beyninə düşüb ki, İçərişəhəri burda yaşayanlardan azad
eləmək lazımdı. Çünki İçərişəhər turistlərə daha çox lazımdı. İçərişəhəri
öldürmək və təmir edib «mumiyalamaq» və gəlib gedənə göstərmək daha
sərfəlidir.
İçərişəhərlilərə demək lazımdı ki, dədə-baba yurdundan çıxanda özlərilə
xatirələri aparmasınlar. Xatirələrin yolda düşüb itmək şakəri də var.
Sizə İçərişəhərdə indiki Ensiklopediyanın binası olan yerdə yaşamış
ailənin həyatından bir kadr danışım. Buraları sökəndə onlara şəhərdən
qıraqda, keçmiş Karl Markın heykəli tərəflərdə 3 otaqlı mənzil vermişdilər.
Onlar da köçəndə ev əşyaları ilə birgə evin qapısını da özlərilə təzə
evə aparmışdılar. Çünki palıd ağacından 6 metrəlik oyma qapını atıb
getməyə ürəkləri gəlməmişdi. Təzə evə girən kimi bu hərəkətin mənasızlığını
başa düşmüşdülər. Çünki «xruşovka» tipli evin tavanı 2,6 metr olur.
Bu qapını heç uzununa da otağa salmaq mümkün olmadı, çünki otaqların
heç uzunu 6 metr deyildi. Bu 6 metrlik palıddan oyma qapının sonrakı
taleyini kimsə xatırlamır. Çünki binanın həyətində atılıb qalıb bir
neçə ildən sonra çürüyüb heç oldu.
Düzdü, içindəki həyat dayanandan, ya da səngiyəndən sonra İçərişəhər
fotolarda, xatirələrdə bir müddət yaşayacaq. Nə qədər ki, «Brilyant
əl», «Amfibiya adam» kimi filmlərin plyonkaları deşilib yox olmayıb
İçərişəhəri görəcəyik. Amfibiya adam hər dəfə damlardan tullananda şəxsən
mən anamı xatırlayıram. Çünki o, danışırdı ki, filmi çəkərkən evin eyvanındı
küncə çığınıb gizlənibmiş ki, çəkilişi öz gözlərilə görə bilsin. Öldürməmişdən
əvvəl İçərişəhərin yəqin ki, şəkillərini də çəkəcəklər. Onu qara, çirkli
göstərəcək, sonra mötəbər adamların qarşısına qoyub neçə də çirkin olduğunu
sübuta yetirəcəklər. Sonra şəhəri ağartmağa icazə alab düşəcəklər canına.
Çatlarını malalayacaq, əyriliklərini düzəldəcək və taxtalarını yonub
ağardacaq, sonra lakla parıldadacaqlar. Bu bir növ qoca qarının üzündəki
qırışları doldurub yanaqlarını qızartmağı, dodaqlarını al rəngdə boyamağa
çox bənzəyir. Bu gözəl və gülünc görünür.
İçərişəhəri turistlərə təslim edəndən sonra yəqin ki, biz də ora girməkçün
bilet almalı olacağıq. İçərişəhərdən həmişə kabab iyi gələcək. Yüzulduzlu
otellərin yalnız vestibülünü bayırdan, o da ki, şüşə olsa görə biləcəyik.
Əlimizi cibimizə salmağa cürətimiz çatsa gid bizə babalarımızın həyatından
maraqlı faktlar danışacaq: «Baxın, burda hamam var. Keçmişdə hamamda
nəinki çimir, hətta ünsiyyət qurur və qız bəyənirdilər. Bir az irəlidə
məscid görəcəksiz. İndi orda namaz qılmırlar, çünki bu bina dövlət tərfindən
qorunur. Bu meydan isə keçmişdə bazar olub. Dövlət tərəfindən təmir
edilib təmizlənəndən sonra burda fəvvarə quraşdırılmışdır. Fəvvarə qədimi
üslubdadır. Meydanın sonunda əntiq əşyalar dükanından İçərişəhərin məişətində
işlənən əşyalara tamaşa edib bir şey seçib ala da biləsiniz…»
…Bizim qorxulu filmin qəhrəmanı də axırda şəhərdən bir yol tapacaq,
yəqin. Qarşısındakı tum çırtlayıb yerə atan iki nəfəri görcək sevinəcək.
Sonra «Brilyant əl» filmindəki kimi ayağının alına bir banan qabığı
qoyub (bəlkə təmirdən sonra turistlər yerə banan atmaz deyən onu tapmaq
çətin olacaq) sürüşəcək və «Çyort pobyeri» deyəcək. Hərfi tərcüməsi
«Şeytana qalsın, İblisə qismət olsun» olan bu cümləni deyib ürəklərinə
şeytan girmiş həris insanları qarğıyacaq. Eşidirsiz? Çyoooort pob-ye-ri!
Yenə də pullar yad adamların cibində cingildəyəcək və brilyantları dəxli
olmayan adamın qolundakı gipsə səriyəcəklər…