Kumirlər
ölmür
Yaxud Bakı haqqında növbəti nağıl
Bu yaxında qəribə söhbətin şahidi oldum. Əslində söhbət qəribə yox,
kədərli idi. İki nəfər nostalji tonda keçmişi xatırlayırdı. Söhbəti
əsnasında o dövrün təsvirindən çox abi havasını canlandıra bildilər.
Onlarla birgə elə mən də o vaxtlara səyahət elədim…
O vaxtlar insanlar rahat yaşayırdı. Çətinlik çəkəni də vardı, yamaq
paltar geyəni də. Amma indikilər kimi bu qədər deyinib ətrafa narazılıq
səpməzdilər. Allahın verdiyindən geyər, qazandığından yeyər və hər axşam
«Allah artıq eləsin. Aclıqnan bizi imtahana çəkmə, İlahi» deməmiş süfrədən
qalxmazdılar. «Şükür Allaha» deməsəydilər gözlərinə yuxu getməzmiş.
O vaxtlar da qonşunun malına xor baxan da vardı, adamöldürən də, əyyaş
da. Amma onlar barmaqla göstərəcək dərəcədə az imiş. Elin malına göz
dikən rüşvətxorlar xalqdan oğurladığını evinin qapı-pəncərəsini möhkəmcə
bağlayıb gizlincə yeyərmiş. Oğrunun anası utandığından qonşudan bir
çimdik duz belə istəməyə ürək eləməzmiş. Məhlənin əyyaşını isə balacalara
göstərib «Bax, yeməsən ona oxşayacaqsan», ya da «Yatmasan gəlib səni
öz evinə aparacaq» deyib qorxuzardılar. Uşaq da həmən evdən gələn əcaib-qəraib
səsləri yada salıb oralara düşməyi arzulamazdı.
O vaxtlar camaat hamama gedərdi. Orada dərdləşər, yüngülləşər, qız bəyənər,
adam barışdırar, sövdələşər, həm də çimərdilər. Axşamlar konsertlərə
gedərdilər. Foyedə az qala hamıyla salamlaşardılar, çünki əksəriyyəti
bir-birini tanıyardı. Axşamlar bulvara getmək də həyat tərziydi. O vaxtlar
sahil də cələn-gedəni nöyüt iyiylə qarşılamazdı. Bəlkə də buna heç fikir
verməzdilər. Hamı dadsız eyni dondurmadan yeyər, başqa şəhərlərdə dadına
baxdığı növbənöv dondurmaları heç xatırlamazdılar. O vaxtlar uşaqları
İçərişəhərdə gizlənqaç oynamağa da, bulvarda qartopu oynamağa da qoyardılar.
Əlindəki zibili yerə heç kim atmazdı, ona görə ki, hamı bu şəhəri sevrdi.
Hamılığa bir şəhərimiz vardı. Şəhər hamının kumiri idi.
Yazının əvvəlində söz açdığım söhbətdə keçmiş kumirləri də xatırladılar.
Onlar indi Akif İslamzadənin xırıltılı səsini eşidəndə pis olurlar.
Dedilər ki, onun belə danışmasını eşitməsək bizə daha rahat olar. Axı
onun «ala gözlüm» sədası hələ ki, qulağımızdadı. Başqa birisi Sezen
Aksunun Bakıya son səfərini xatırladı. Dedi ki, «Sərçəcik» filminin
qəhrəmanının totuq dodaqlarını silikon şişkinliyində, səsindəki biədəb
xırıltılarla görəndə elə ümid qırıqlığı keçirib ki, elə bil onun cavanlağını
əlindən almışdılar. Sonra isə keçmişin başqa bir kumiri Ququşu xatırladılar.
Fars müğənnisinin yaşlı vaxtı xaricdə verdiyi konserti görəndən sonra
elə bil ki, ömrünün 10-15 ilinin üstündən cızıq çəkmişdilər. «Uzun gecə»
bir neçə dəqiqə ərzində o qədər qısalmışdı ki… Çoxları Zeynəb Xanlarovanı
deputat kimi qəbul eləyə bilmir. O dövrünün simvolu, kumiri kimi daha
lazımlı idi.
O vaxtın Bakısı da kumir şəhər idi. Moskvaya səfər eləyəndən sonra qaydıb
ləzzətlə «Onlar nə qədər kobud davranırlar» deyərdik. Tünlüyə, basabasa
öyrəşmiş paytaxt şəhərinin milyonlarla gəldi gedər qonaqlarından bezmiş
sakinlərini heç gür anlamazdıq. Gəzib gəlib «Bura ayrı aləmdi» deyib
rahatlanar, öz kumirimizi bütün mənfi və müsbət cəhətləriylə birgə sevərdik.
İndi kumirini çirkli, həyasız, səs-küylü və simasız görə bilməyənlər
heç evdən bayıra çıxmır. İşdən sonra birbaş evinə yollanır ki, toz dumanına
bürünmüş obrazlardan canını qurtarsın. Konsert salonlarımız da ona görə
boşdu, kitabxanalarımız da, ürəklərimiz də...
Kumirlərə demək lazımdı ki, başqa üzlərini bizə göstərməsinlər. Biz
sizin nə qocalmağınızı, nə çirklənməyinizi, nə də dəyişməyinizi görmək
istəyirik. Heç olmasa fantaziyalarımıza bir az yer qoyun. Kumirlər ölmür.
Onlar xəyanət eləyir, kiçilir, məhv olur, xırdalanır, yaxud da yaddaşlarda
həmişəlik həkk olurlar. Silinəndə isə tarixin bütöv bir parçasıyla birgə
yoxa çıxırlar.