Universitet
professoru Dzen müəllimi olan Nan-in qonağı olur. Professor
Dzen-in nə olduğunu bilmək istəyirdi. Qonağı qəbul edən
Nan-in onu çay içməyə dəvət edir. O qonağın fincanına
çayı töküb doldursa da, tökməkdə davam edirdi. Professor
bunu müşahidə edib nəhayət dözməyib dinləndi: «Axı fincan
doludu. Ora bundan artıq yerləşməyəcək». Buna cavab olaraq
Nan-in dedi: «Bax bu fincan kimi sizin də başınızda öz
bilikləriniz və fikirləriniz var. Siz öz fincanınızı boşaltmayana
qədər Dzeni necə göstərə bilərəm?»
Dzen
ustası Renan dağın ətəyində kasıb, sadə həyat sürürdi.
Bir gün axşam oğru onun evinə girir. Lakin oğurlamağa
heç nə tapmır. Evə qayıdan Renan oğrunu evdə görüb ona
deyir: «Məni görməkçin uzun yol gəlmisən. Səni əliboş
buraxa bilmərəm. Xahiş edirəm, paltarımı hədiyə olaraq
məndən götür». Oğru bundan təəccüb qalmışdı. Paltarı götürüb
yavaşca aradan çıxdı. Paltarsız qalan Renan aya baxıb
dedi: «Yazıq oğlan. Bu gözəl Ayı ona bağışlamaq istərdim».
Amerikada
çinli yaşayış məhəllələrində olan hər kəs orda çiynində
böyük kisəsi olan gənc oğlanın statuyasını görüb. Çinli
tacirlər onu Xoşbəxt Çinli ya da Gülən Budda adlandırırlar.
Bu oğlan Tan sülaləsi dövründə yaşayıb. O özünü Dzen müəllimi
adlandırmaq və öz ətrafına şagird yığmaq istəmirdi. Bunun
əvəzində o, içində meyvə, şirniyyatlar olan böyük kisə
ilə küçələri dolaşırdı. Bütün bunları o küçədə oynayan
və onun yanına toplaşan uşaqlara paylayırdı. Bu oğlan
küçədə uşaq baxçası yaratmışdı. Əgər küçədə özünü Dzenə
həsr etmiş adamla rastlaşsaydı, əlini ona uzadıb deyirdi:
«Qəpik ver». Əgər kimsə ondan məbədə qayıtmağı və başqalarını
öyrətməyini istəyirdisə, yenə də əlini uzadıb deyirdi:
«Qəpik ver».
Bir
dəfə oğlan öz işi-oyunu ilə məşğul olanda ona digər Dzen
müəllimi yaxınlaşıb soruşur: «Dzenin mahiyyəti nədir?»
Xotey
dərhal kisəsini çiynində yerə atdı.
-
Onda Dzenin həyata keçirilməsi nədir?
Xoşbəxt
Çinli tez kisəsini çiynindən asıb yolunu davam etdirdi.
Tokioda,
Meydzi dövründə müxtəlif xarakterli iki müəllim yaşayırdı.
Onlardan biri, Unto, Buddanın bütün qaydalarına riayət
edirdi. Heç vaxt içki içməz, səhər saat 11-dən sonra yemək
yeməzdi. Digər müəllim, Tandzan, heç bir qaydalara riayət
eləmirdi. Nə vaxt istəyirdi yeyirdi, yatırdı. Bir gün
Unto Tandzanın yanına gedir və onu çağır içən görür. Buddistlərin
çağır içməsi isə qəti qadağandır. Müəllim yoldaşını salamlayan
Tandzan ona çağır içməyi təklif edir. Öz növbəsində Unto
cavab verir:
-
Mən heç vaxt içmirəm.
Tandzan
cavabında deyir:
-
Kim içmirsə, o adam deyil.
Unto
bu sözlərdən qəzəblənib deyir:
-
O zəhəri içmədiyimə görə məni insan saymırsan? İnsan deyiləmsə,
onda kiməm?
-
Budda – deyə Tandzan cavab verdi.
Tandzan
və Ekido palçıqlı yolla gedirdilər. Yol ayırıcından keçəndə
orda gözəl qızla rastlaşırlar. Qız palçıqlı yerdən keçə
bilmirdi. Tandzan əlini qıza uzadıb ona kömək edir və
palçıqlı yerdən keçirir. Ekido heç nə demədi və məbədə
çatana qədər susdu. Lakin məbədə çatanda özünü saxlaya
bilməyib dinləndi: «Biz rahiblərə qadınlardan, əsasda
gözəl və gənc qadınlardan uzaq durmaq lazımdır. Onlar
çox təhlükəlidirlər. Niyə sən belə etdin?»
Tandzan
cavab verdi: «Mən o qızı orda qoymuşam. Sən hələ də onu
özünlə daşıyırsan?»
Buddizmin
yaxınlığında
Universitet
tələbələrindən biri Qadzananın yanına gələndə ondan xristianların
Bibliyasını oxuyub oxumadığını soruşur. Qadzan cavab verir:
-
Yox. Onu mənimçin oxu.
Tələbə
Bibliyanı açıb oxumağa başladı. Bir qədər dinləyib Qadzan
dedi: «Bu sözləri deyən adam çox zəkalı adam olub». Tələbə
oxumaqda davam edirdi. Bir qədər də dinləyib Qadzan yenə
dinləndi: «Çox gözəl sözlərdi. Bunu deyən adam Buddizmin
lap yaxınlığındadır».
Sinqon məktəbinin
ustası Dziun Tokuqava dövründə sanskrit dilinin mahir
bilicisi kimi tanınırdı. Gənc vaxtlarında tələbə olan
qardaşlarına leksiyalar oxuyurdu. Anası bunu bilib ona
məktub yazır: «Oğlum, bilirəm ki, sən özünü Buddaya
həsr etmisən. Özünü başqaları üçün gəzən ensiklopediyaya
çevirmək istəyirsən. Fakt və kommentarilərin sonu yoxdur.
İstəyirəm ki, bu leksiyaları dayandırıb dağlarda kiçik
məbədə gedəsən. Öz vaxtını meditasiyaya həsr et. Bu
yolla axtardığın həqiqəti tap».
1-
2-
3
- 4-
5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
-16