Azərbaycanda
incəsənətin – xüsusən musiqinin iki inkişaf dövrü olub:
bir yetmişinci illərdə, bir də indi.
Sovet
dönəmdə xalq musiqi ilə nəfəs alırdı, musiqi əmək qəhrəmanları
ilə, əmək qəhrəmanları isə politbüro ilə. Adamlar brekfastı
«Çoban Qara» ilə yeyir, lançını «Çoban Möhsün»lə yola
verir, nahara «Sürəyya» ilə gedir, şam yeməyini isə «Şamama»,
«Qızqayıt», «Şiraslan», «Mil düzünün Sərdarı», «Neftçi
Qurban»la qapadırdı. Əbəs deyildi. Çoban Qaraya sazla,
sözlə nəğmə qoşmasan, qoçlar şövqdən düşər, qoyunlar inciyər,
döl kampaniyası pozulardı. Mahnılarda pambıq tarlası,
üzüm plantasiyaları sevgililərin tanışlıq və görüş yerinə
çevrilmişdi. Əski çağlardan bir fərq də onda idi ki, daha
gözəllər Aya, Günə: «Sən çıxma, mən çıxım» demirdilər.
Çünki bilirdilər ki, belə desələr, dünyanın ekoloji-astronomik
düzəni pozular, özü də ümummilli hədəflərin zərərinə –
pambığa sovka daraşar, mildiu xəstəliyi üzümü bay edər.
Bunlar olmayanda da politbüro olmaz. Amma gözəl zaman
idi. Təsəvvür edin, planı 250 faiz yerinə yetirən türfə
bir gözəl sovkalı, pestisidli pambıq tarlasında Yalçın
Rzazadə oxuduğu kimi:
Maral kimi boylanır,
Cərgələrin arasından…
Həri.
Dünyanın heç bir guşəsində şair və bəstəkarlara müyəssər
olmayıb ki, əməyi təəşşüq, pambıq tarlasını estetik həzz
mənbəyinə çevirsin.
Mahnı janrının ikinci inkişaf mərhələsi indiki sabitlik
dövrüdür. Bu gün ölkəmizin ən bərk gedən zümrəsindən biri
do-si cəbhəsinin personalarıdır. Onlar milli mədəniyyətin
inkişafı üçün çox uğurlara imza atıblar. İndi müğənni
xanımlar kliplərini pastel təfərrüatları üzərində qurur,
sevgi nəğmələrini cakuzidə, çarpayıda ərsəyə gətirirlər.
«Kişilər» isə yarı barda axtarırlar. Yəqin ki, çox keçməz,
yarla bağlı qəzəli indiki dövr şairləri belə yazarlar:
İcazə ver baxım, ey gül, o qara gözlərinə,
Gələcəm baxmaq üçün bir də barə gözlərinə.
Onda ki meyl eləyir küfr xəyallar peşinə,
Çöp düşəydi deyirəm kaş dübarə gözlərinə.
Deyirəm,
mən də bir xalq mahnısını dövrə uyğunlaşdırım. Elə bir
körpü salım ki, Avroatlantika məkanına gedən yolda «probka»
olmasın:
Səhər-səhər
girdim bara,
Nə bar bildi, nə də barmen.
Göz yetirdim nazlı yara,
Nə bar bildi, nə də barmen.
(Guya bilsəydi, bir qələtmi edəcəkdi?)
Pivədən içdim hallandım,
Yarın yanına yollandım,
Qımışdm - güldü, dilləndim,
Nə bar bildi, nə də barmen.
«Kazbek»ə nəşə doldurdum,
Sağlığa bokal qaldırdım,
Yara xəlvəti göz vurdum,
Nə bar bildi, nə də barmen.
(Guya bilsəydi, bir qələtmi edəcəkdi?)
Oxşadım yarın telini,
Ödədim pivə pulunu,
Boynuma saldı qolunu,
Nə bar bildi, nə də barmen.
Bardan çıxıb yollar aşdıq,
Süsən sünbülə dolaşdı,
Oynadıq, güldük, danışdıq,
Nə bar bildi, nə də barmen.
(Barı qoyub bizi güdəsi deyildi ki?!)
Yarla sürmək səfa xoşdu,
Yolunda hər cəfa xoşdu,
Səhər baxdım cibim boşdu,
Nə bar bildi, nə də barmen.
(Guya bilsəydi, pulu gerimi qaytaracaqdı?)
Vəssalam, körpü tamam.